Legjobb anyuka

Vendégváró sós sütemény

2019. november 14. - Ooops! Legjobb anyuka

Megannyi édes finomság után most hozok nektek egy sósat is. :) Van egy sós sütemény, amelyről nem tudom elképzelni, hogy lenne valaki, aki nem szereti, ezért minden alkalomra, minden időben, mindenkinek a legjobb ötlet elkészíteni, mert nem lehet vele hibázni. Ez pedig nem más, mint a pogácsa.

Nagyon sok receptet kipróbáltam már, de egyik sem volt tökéletes. Volt, amelyiknek nem tetszett az állaga, vagy nem volt igazán finom, vagy nehéz volt elkészíteni. Készítettem már olyan burgonyás pogácsát, ami nagyon finom volt, de vagy hatszor áthajtottam, újra nyújtottam, és újra, és újra, azóta nem is csináltam meg még egyszer. Szerintem sokan vagyunk így ezzel.

Egyik nap, egy nagyon kedves ismerősöm hozott ilyen pogácsát. Isteni volt, és amikor a receptet elkértem megdöbbentem, hogy milyen könnyű elkészíteni. Vagyis akkor még nem gondoltam, de mikor elkészítettem, megbizonyosodtam róla, hogy tényleg nagyon egyszerű, főleg ahhoz képest, mennyire finom a végeredmény.

Hozzávalók: 

  • 1kg liszt
  • 50dkg margarin, vaj
  • 4 db tojás sárgája
  • 5 dkg élesztő
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 2 ek só
  • 2 tk cukor
  • 10 dkg reszelt sajt

A hozzávalókat összekeverjük, az élesztőt pedig a cukorral a szobahőmérsékletű tejfölben feloldjuk. Az egészet jól összegyúrjuk, amíg egy nagyon jó állagú tésztát nem kapunk. Kb. 1 órára hűtőbe tesszük. Utána én adagokra szedem és szakaszosan dolgozok vele tovább. Kiveszek egy darabot, azt elnyújtom, szaggatom, majd előmelegített sütőbe teszem.

pogi2.jpg

Megkenem tojásfehérjével, megszórom sajttal és nagyjából 20-25 perc alatt megsütöm. Amikor elkészült beteszem a következő adagot. Attól függ mekkorákra szaggatom, 120-150 db pogácsa lesz ebből a mennyiségből. 

pogi1.jpg

Mindenképpen próbáljátok ki, mert tényleg nagyon finom és könnyű elkészíteni. Nálunk ez a pogácsa abszolút nyerő a gyerekek körében is. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbanyuka.blog.hu/api/trackback/id/tr8315305766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása