Legjobb anyuka

Farsangra hangolódva!

2019. február 04. - Ooops! Legjobbanyuka

Az ünnepek elmúltával, január 6-tól, vízkereszttől kezdődően folyamatos mulatozások, lakomázások, bálozások időszaka veszi kezdetét egészen farsangig, mert farsang után jön a böjt, amely húsvétig tart. Emiatt számos farsanghoz kötődő étel van, amelyet sokan minden évben el is készítenek. Ilyen például a becsinált leves, a boros pecsenye, a részeges csirke és persze az elmaradhatatlan szalagos fánk. Ezt mindenki ismeri, szereti, és szinte mindenkinek a jelmezek után a második gondolata, ami ehhez az eseményhez kötődik, az a farsangi fánk. Mivel a tavalyi posztban már ígértem Nektek, így nem is volt kérdés, hogy idén én is fogok fánkot sütni, és ennek a tapasztalatait meg is osztom veletek. Persze jelmezek terén is nagy készülődés van már itthon, de most sütögettünk egy kicsit.

Kerestem ehhez egy jó receptet, bár ahogy néztem mindenhol majdnem ugyanazt írják a fánk elkészítéséhez és a hozzávalókhoz.

fankok_elkeszi_tes.jpg

Nekifogtunk és megcsináltuk a gyerekekkel

A kovász gyönyörűen megkelt és a tészta is csodásan felemelkedett az edényben. Pihentettem, vártam, mindent úgy, ahogy írták. Nem volt nehéz megcsinálni, ezért ajánlom mindenkinek. A sütéshez mindenképpen szükség lesz rengeteg papírtörlőre, be is szereztem az Ooops! néhány papírtörlőjét, hogy az olajos fánkokat azokra tegyem lecsöpögni.

fankok.jpg

A fánkok elfogyasztásakor is nagy hasznát vettük, amikor a lekvárhoz és a porcukorhoz értünk. :)

fank_kislany.jpg

Szalagos ugyan nem lett a fánk, viszont nagyon finom volt, a gyerekek imádják és ez a lényeg. Tökéletes nassolni való szülinapi zsúrra, iskolai rendezvényre is.

Bújjatok jelmezbe, süssetek fánkot és próbáljatok ki minél több farsangi fogást!

Szép napot!

Erika

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbanyuka.blog.hu/api/trackback/id/tr9414568488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása