Legjobb anyuka

DIY dekoráció

2019. július 30. - Ooops! Legjobb anyuka

Anyukám mindig is szerette, ha ajándékba valami saját készítésű dolgot adtam neki, és ezt a hagyományt a mai napig tartjuk. Most már a lányaim is csatlakoznak és vagy közösen készítünk, vagy ők is készítenek valamit külön-külön. Van, amikor rendelésre dolgozunk, ha éppen szükség van valamire és van, amikor mi találjuk ki, hogy mit is csináljunk. A legutóbbi is ebbe a kategóriába esett, anyukám kedvenc tüzes színei ihlette fali dekort készítettünk!

DIY leveles fali dekor

Szeretem azokat a dolgokat, legyenek használati vagy dísztárgyak, amihez otthon is fellelhető maradékokat tudunk felhasználni és még az elkészítésük is egyszerű és viszonylag gyorsan megvan. A gyerekek születése előtt szívesen csináltam olyanokat is, amik hosszabb időt vettek igénybe, de ezekhez ma már nincsen se türelmem, se időm. :)

Na de lássuk mire lesz szükségünk ehhez a dekorációhoz. 

  • Tetszőleges színű maradék fonal, vagy spárga. A lényeg, hogy olyan anyag legyen, amit szét lehet szedni szálaira.
  • faág, vagy valamilyen tartórúd,
  • gyöngy, bár ez is opcionális,
  • damil a felfüggesztéshez

Az elkészítése nagyon egyszerű, ahogy a képeken is látszik.

Fogjuk az alap fonalat, félbehajtjuk és kötünk rá egy csomót. Egy megfelelő szélességű kartont körbetekerünk fonallal, amit levágunk róla és már kész is a méretre vágott csomóznivaló.

diy_fali_dekora_cio_2.jpg

Ezeket a kisebb fonaldarabokat szintén félbehajtjuk, és hurokkal az alapkötél alá, illetve fölé helyezzük, méghozzá úgy, hogy a hurkokba alulról és felülről átfűzzük a végeket. Jól meghúzzuk és a hurkot, amit készítettünk feltoljuk a csomóig.

Ezt addig folytatjuk, amíg el nem érjük a kívánt hosszúságot. Amikor elértük ismét rakunk egy sima csomót az alapkötélre, a hurkok alá. Amikor ezzel készen vagyunk, nagyjából fazonra vágjuk, majd szépen kifésüljük.

diy_fali_dekora_cio_3.jpg

A fésülés mértéke mindenkinek az egyéni ízlésére van bízva. Nekem tetszik, ha maradnak benne kifésületlen részek is. Amikor ezzel is elkészültünk ismét levágjuk a széléről a felesleget, mivel a fésüléstől kicsit kibolyhosodik. Nem kötelező, de én egy kis hajlakkal befújtam az elkészült levél mindkét oldalát, hogy merevebb legyen. A tetejére ráhúztam egy gyöngyöt, aztán kerestem egy faágat a kertben, amiről lehántottam a kérget. Az elkészült leveleket ráhúztam a faágra, aztán damilt kötöttem rá. Nagyjából fél óra alatt lehet egy levelet elkészíteni. :)

diy_fali_dekora_cio_1.jpg

Nekem a fésülésben és a csomózgatásban is segítettek a csajok, szóval közös időtöltés volt, amit mindannyian élveztünk!

Készítsétek el ti is ajándéknak, vagy akár saját magatoknak, hiszen falidekornak és ajtódísznek is nagyon jól mutat, de egy házi készítésű álomcsapdához is felhasználhatjátok madártollak helyett. 

Jó munkát és jó szórakozást kívánok! :)

 

Niki

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbanyuka.blog.hu/api/trackback/id/tr1414986616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása