Legjobb anyuka

Szép kirándulóhelyek kis hazánkban

2018. augusztus 23. - Ooops! Legjobbanyuka

A gyerekek nagyon szeretik a nyarat és persze mindenki más is. A nyári programok, a fürdés, pancsolás, csodás nyári esték és szinte alig kell váltás ruhát pakolni a gyerekeknek. Megfizethetetlenek a szuper nyári élmények, ezt nem lehet megkérdőjelezni. Azonban az igazi kirándulások ideje inkább a tavaszi és őszi időszakra tehető. Még nincs túl hideg, de már nincs nagyon meleg sem. Gyönyörű ez a két évszak, legalábbis nekem ezek a kedvenceim. Ebben az időszakban lehet nagyokat sétálni, bejárni a környéket, és mivel lassan közeledik az ősz, gondoltam hozok néhány kirándulóhely ötletet, amit érdemes megnézni a családdal.

• Mivel mi a közelében vagyunk, első körben javaslom, hogy látogassatok el Szarvas Mi már nem egyszer voltunk ott és imádjuk. Az arborétum ősszel meseszép és mellette a Mini Magyarország gyerekekkel kihagyhatatlan. A kisvasút nálunk a gyerekek kedvence volt.

• A Körösvölgyi Látogatóközpont és Állatpark nagyon szépen kialakított terület. Végig térköves szakaszokkal, látványetetéssel, játszótérrel, túravezetéssel, kiállítással és még sorolhatnám, de inkább haladjunk tovább.

• Kékestető, ahol kristálytiszta levegő és remek túraútvonalak várnak, valamint a téli időszakban a síelők kedvelt helye, a Veronika rét.

• Az Ilona-völgyi vízesés, hazánk legnagyobb természetes zuhataga, pedig a Mátrában található. Ha ide látogatunk megnézhetjük a Károlyi kastélyt, az óriás tölgyet, a Mária kegyhelyet, vagy a Szent István forrás Mindezekhez el lehet jutni egy kellemes sétával, vagy akár komolyabb túraútvonalon is.

• Eger, az Egri vár és környéke, a Vármúzeum, Várfalsétány, Camera Obscura és a Varázstorony. A Szépasszonyvölgy akár kisvonaton ülve, na meg persze a kellemes és hangulatos fürdők.

• Aggteleki Nemzeti Park és cseppkőbarlang, ahol különböző túraútvonalak közül választhatunk. Itt található a Jósvafői Tengerszem A település, amilyen aprócska, olyan mesés. Ez a hely büszkélkedhet a legszebb ember alkotta kis tóval, melyet festői környezet ölel körül. Látogatottságát elhelyezkedésének köszönheti, ez az apró kis tó ugyanis egy meghitt völgyben terül el.

• Poroszló, Tisza-tavi Ökocentrum, ami állatkert és szabadidős élményközpont is egyben. Megismerkedhetünk magyarország vízi állatvilágával és ha kedvünk tartja, akkor akár hajókázhatunk is.

• A Tapolcai Tavasbarlang hazánk egyetlen olyan barlangja, amelyet csónakkal járhatunk be.

• Gemenc a családok egyik legkedveltebb kirándulóhelye. A Gemenci erdő hazánk egyik legismertebb védett területe, de európai viszonylatban is egyedülálló. A gyönyörű erdőn kisvasúttal is végig tudunk menni. A víz közelsége, a különleges állatvilág és növényvilág teszi igazán páratlanná ezt a helyet.

• Szilvásvárad, Szalajka-völgy a Bükk hegység egyik legszebb, leglátogatottabb kirándulóhelye. Fő látványossága a Szalajka-patak. Itt közlekedik a Szilvásváradi Erdei Vasút

• Kecskemét, Benkó Zoltán Szabadidőközpont. Mi a kecskeméti vadaskert látogatása után mentünk a parkba. Sajnos a hófánk pálya nem működött, de nagyot tudtunk sétálni. Jó kis játszótér van itt, a dombról pedig csodás kilátás nyílik a városra. A tó kellemes hangulatot áraszt, ahol akár horgászni is lehet, de strand is üzemel és hódolhatunk a vízisportoknak is.

Ajánlom mindenkinek, hogy fedezze fel hazánk csodás tájait és kiránduljon nagyokat a család! Gyönyörű tájak és igazán fantasztikus helyek várnak ránk kis hazánkban!

Jó kirándulást! ☺Erika

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.